Hollanin jäsenmatka 24.-27.8.

Julkisivuyhdistyksen jäsenmatka järjestettiin tänä vuonna Hollantiin, jossa pääasiallisina vierailukohteina olivat Haag, Delft, Rotterdam, Utrecht sekä Amsterdam. Matkaan lähti julkisivualan eri toimijoita kattavasti edustava 20 hengen ryhmä. Mukana oli niin materiaaliteollisuutta, urakoitsijoita, rakennesuunnittelijoita, arkkitehtejä kuin tutkijoitakin. Matkalla tuli hyvin ilmi julkisivuyhdistyksen perusajatus julkisivurakentamisen kehittämisestä yhdessä eri toimijoiden kesken.

julkisivuyhdistys

Matkan aikana tutustuttiin lukuisiin erilaisiin julkisivumateriaaleihin ja ratkaisuihin sekä varsin monipuoliseen arkkitehtuuriin. Toisinaan julkisivuja ihmeteltiin varsin lähituntumalta. Matkaan kuului myös vierailu Delftin yliopistolle, jossa päästiin tutustumaan mm. itse korjautuviin pinnoiteisiin ja niihin liittyvään tutkimukseen.

IMG_8740 julkisivumateriaali2

Julkisivuyhdistyksen perusperiaatteiden mukainen eri toimijoiden välinen verkostoituminen onnistui matkalla erinomaisesti, tosin iso osa taisi tuntea toisensa jo ennakkoon. Osa verkostoitumista oli yhteinen kanavaristeily ja päivällinen Amsterdamissa, jossa monipuolisen kaupungin pääsi näkemään toisenlaisesta näkökulmasta. Kanavaristeilyn aikana yhdistyksen nykyinen puheenjohtaja Toni Pakkala palkitsi pitkään ja ansiokkaasti yhdistyksen eteen toimineen Mikko Tarrin julkisivuyhdistyksen kultaisella pinssillä.

Palkitseminen 1 palkitseminen 2

Virallisen ohjelman lisäksi suuresta ja monipuolisesta Amsterdamista löytyi kaikille mieluisia kulttuurielämyksiä mm. eläintarhasta ja paikallisten herkkujen maistelemisesta.

Toiminnanjohtaja haluaa kiittää matkan järjestelyihin osallistuneita henkilöitä ja yrityksiä – yhteisellä panoksella reissusta tuli varmasti ikimuistoinen.

julkisivu1 julkisivu2 julkisivu3 julkisivu4 julkisivu5  julkisivu6 julkisivu7 julkisivu8 julkisivu9 julkisivu10 julkisivu11 julkisivu12 julkisivu13 julkisivu14 ryhmäkuva2 ryhmäkuva3